17.5.17

LA PIRATERIA EN EL MEDITERRANI


Des que vaig llegir l'Illa del Tresor de R. L. Stevenson vaig quedar encisat pel món dels pirates Bocanegra, Flint, Silver...
Entre els personatges de la literatura de Salgari, Conrad, Stevenson, ... i la realitat, tenia una certa confusió. Després vaig conèixer pirates de veritat com el corsari-pirata Henry Morgan.
Tot aquest conjunt de mite, ficció i realitat feia referència a la pirateria de l'est de l'Atlàntic i sobretot del mar Carib, amb les illes de Jamaica, Tortuga, Bermudes, ... i es referia a l'activitat bucanera que va de 1620 fins a 1795.



Dit això, retorn a la nostra realitat i faig memòria que fins ara he publicat dotze articles que fan referència a la pirateria del Mediterrani, molt més terrible i llarga que la del Carib.
Vaig començar amb «Juli Cèsar i els pirates».



Després, vaig continuar amb una sèrie d'articles amb el títol de «Pirates de la Mediterrània» [I, II, III, IV, V, VI i VII].
Els altres articles han estat:
«El capità Toni, de corsari a general»
«El moro Dragut»
«El capità Angelats i les valentes dones de Sóller»
«Joan Mas, l'heroi de Pollença»
De moment don per tancat aquest cicle que esper que us hagi agradat i començaré un nou tema que estic preparant: l'estada a Santa Eugènia.
Alternaré amb algunes històries fictícies o històriques.