30.11.16

I COLÒNIA DELS PP.CC (I)

L’any 1980 l’Obra Cultural Balear va encapçalar una iniciativa prou interessant que va realitzar el Centre d’Estudis de l’Esplai, que aleshores estava acollit per l’OCB i estava dirigit per jo mateix.  La proposta va sorgir de Baltasar Llompart, membre de la Junta Directiva de l’OCB, aleshores dirigida per Josep Maria Llompart i de la qual també hi formava part com a vocal Baltasar Darder.

La iniciativa, aprovada per la Junta, era realitzar una colònia de nins i nines procedents dels quatre indrets dels Països Catalans: Catalunya Nord, Catalunya, Illes Balears i País Valencià.

Obra Cultural Balear es va posar en contacte amb La Bressola (Perpinyà), Acció Cultural del país Valencià i Omnium Cultural de Catalunya per a donar a conèixer la idea que fou ben rebuda per totes aquestes associacions.

Ens posàrem mans a l’obra i per mor que Baltasar Darder estaria realitzant una altra activitat durant les mateixes dates, vaig encarregar-me de planificar aquesta primera colònia d’estiu dels Països Catalans i realitzar-la.

Fou entre el 18 i el 31 de juliol de 1980 a l’Alberg d’Alcúdia, amb la bandera quadribarrada que fou hissada per primera vegada en la història en aquell lloc.

Els nins i nines seleccionats vingueren amb alguns monitors seus, però entre els nostres monitors hi havia persones tan conegudes per molts de vosaltres, com:


GRUP DE MONITORS I COLONS
Biel Massot

Magdalena Fiol

Francesc Sanchís

Jaume Fuster

Sebastià Marí

Carme Romero

Natàlia Soberats

Antònia Coves

Pep Quevedo

Elvira Bibiloni

Pep Ramírez

Pere Carrió (director)

(A la fotografia, feta en el Castell de Bellver, podem veure a Pep Ramírez, Tià Marí, Jaume Fuster, Biel Massot, Magdalena Fiol, Xesc Sanchís i un monitor valencià super actiu)


La colònia fou tot un èxit que va tenir continuïtat en anys següents a València i a Perpinyà.... després es va perdre en el país dels somnis.
(Properament contaré algunes de les activitats i fets de la colònia)

1 comentari:

Unknown ha dit...

Quina sorpresa, aquesta notícia jo i la meva germana Aina vàrem ser un dels nins privilegiats de poder assistir a aquestes colònies, a on vaig aprendre a cantar l'Estaca, jo tenia sols 7 anys i era un dels més joves del campament.
Tant jo com la meva germana vàrem continuar participant cada estiu en els campaments dels PPCC organitzats per l'OCB fins que vaig tenir 15
Lluc, Morella, Guardamar, varen ser els llocs on es dugueren a terme, i persones que mai oblidarem com Enric Capilla, Enric Morera, Eliseu Clement (el seu fill participà al campament de Morella) i molts altres monitors i companys que sense cap dubte marcaren molt la meva infància.
Sion Oliver Fortesa-Rei