6.2.17

ROBATORI DE FIGUES


Aquesta història l'em va contar el mateix protagonista i estic segur que és ben certa.
Va succeir durant els anys 60 del segle passat a Santa Gertrudis de Fruitera (Eivissa).
Resulta curiós que vaig estar a punt d'obtenir el meu primer destí com a mestre a l'escola graduada d'aquest mateix poblet, en el qual va estar destinat un conegut nostre, el mestre d'Algaida Miquel Oliver "Bosso", pens que allà es va quedar per sempre més.
Per si algú poc pensar-ho vull afirmar que els fets que vaig a contar no li passaren a aquest mestre sinó a un altre del qual no puc dir el nom per allò de "dic el pecat però no el pecador".
Resulta que aquest altre mestre de Mallorca fou destinat a Santa Gertrudis i ja sabeu que entre el poc sou que rebien els mestres i el cost de la insularitat, venia just acabar el mes. Per això s'ajudava un poc a reduir despeses anant alguna nit a "recollir" fruites a algun hort proper del poblet. Però l'aventura li va durar poc perquè un vespre de juny que arribar a una figuera que havia ullat de dia a collir algunes "figues" que duien l'avís de "menjau-me"... li va sortir l'amo i li va disparar dos tirs d'escopeta de caça, segurament amb cartutxos de sal. En realitat els va tirar cap a les estrelles però ell que no ho sabia i va arrancar a córrer per agafar la moto que tenia aparcada a la carretera. I se'n tornà a ca seva.
Quina seria la seva sorpresa quan l'endemà un dels seus alumnes es va presentar a l'escola amb un paner ple de figues i li va dir aquestes paraules:

- Mestre! M'ha dit mon pare que si vos agraden les figues, basta que m'ho digueu i us ne durà més, no fos cosa que de nit us faceu mal.

Ell sempre ha recordat aquest fet i quan el conta a algun amic de confiança com jo, no riu gens.