23.1.17

LA RIFA

Com en els programes de la ràdio en què la gent telefona i demana una cançó i a vegades la dedica a una persona que estima, aquesta història me l'ha demanada el meu germà Tòfol... "La que vàreu treure a una rifa del Ram, tú, en Pepet, i en Mitos. I com vareu acabar...  Ell l'anomena: "El cas de la botella del Ram".
Però abans d'entrar en aquesta història que no té massa interès, vull contar la de la rifa a la Fonda "La Seda" d'Algaida.
Va passar quan era molt petit. Resulta que va venir a actuar un grup de titellaires. 

La representació estava anunciada per un vespre de dissabte a la "Fonda la Seda". Prop de l'entrada posaren el teatret de teresetes i a la sala del bar, les cadires pel públic, entre el qual hi érem tots els de ca nostra: els nostres pares, en Tofolet i jo. El grup de titellaires per treure uns doblers feren una rifa mentre representaven les típiques obretes del putxinel.li. La gent reia quan el malvat, fos el dimoni o fos el lladre, eren apallissats al final de cada obreta per l'home bo o pel guàrdia civil.
Per quedar bé, el nostre pare em va enviar a comprar una tira de números de la rifa que jo vaig conservar fins que cantaren el nombre guanyador i vaig veure que figurava a la tira. Com he dit jo era molt petit però segur que ja sabia la numeració.
- Jo el tenc! – vaig dir, pegant un crit.
- Vés a cercar el premi – digué mon pare, després de comprovar-ho.

Em vaig apropar al titellaire de la rifa i em va fer entrega del premi que era una botella de Terry "Soberano", una d'aquelles que duen una xarxa groga com a daurada i lacrada sobre el tap per fer veure que es sense obrir
Acabada la funció, allò que record molt bé és que aquella nit de titelles vàrem tornar a casa contents com unes Pasqües.