25.12.16

UN MIRACLE DE LA MARE DE DÉU DE LLUC


De petit, la meva àvia Francesca em contà un presumpte miracle de la Mare de Déu de Lluc. 
Quan era nina, un dia de festa que molta gent va pujar a Lluc per a resar davant la imatge de la Verge, un frare no els va deixar entrar a l’església amb l’excusa que la Mare de Déu havia anat a salvar uns pescadors d’un naufragi. Esperaren una bona estona fins que el frare els va donar permís per entrar i quina sorpresa se’n dugueren quan veren que el mantó de la Verge estava tot mullat. Això ho pogueren veure tots els presents i el presumpte miracle es va estendre per tota Mallorca en poc temps.

Allò que no em va dir l’àvia és si ella es creia el fet o si pensava que era un engany dels frares per promocionar el monestir.
Suposant que la meva àvia era una joveneta, vaig cercar notícies a la premsa digital i vaig trobar la següent, publicada el dia 13 de setembre de 1908:
“El barco pesquero ‘Fornalutx’, con matrícula de la localidad de Sóller, quedó ayer completamente destruido a 12 millas al  norte de ‘Sa Foradada’ fruto de una gran tempestad. En el momento del suceso, a bordo de la embarcación se encontraban cuatro tripulantes  que cayeron al mar y esperaron la muerte pero misteriosamente llegaron vivos a la caleta del ’Port de Valldemossa’. El ‘Fornalutx’, regresaba al puerto de Sóller, donde está matriculado, tras haber pasado unos días faenando en el mar de la Costa Norte de Mallorca.” 

No deia res que el salvament fos un miracle.