14.1.17

EL BISCUTER I EL BRAU

Quan tenia uns nou anys el meu pare ja tenia la motocicleta Villof amb la qual quasi en vaig estampar a la curva del camí de Pina. 
En aquell temps, el director de l'escola, D. Alfonso i la seva dona s'havien comprat un Biscuter que fou un dels primers cotxes fabricats a Espanya. Era un cotxe que duia el motor Villiers i arrancava amb una palanca pegant una estirada forta.
Per a fer l'estrene, D. Alfonso i el meu pare planificaren una excursió fins a Pina. Dinarien en el llogaret i tornaríem a Algaida. El meu pare amb la moto portaria la meva mare i jo aniria en el Biscuter. 
Tot va anar perfecte fins a la tornada. A la sortida de Pina quan s'agafa una llarga recta que du fins al pont de Cabrera, ens trobàrem, enmig del camí, un "brau" fuit i que ens impedia el pas.

Foren uns moments complicats: les dones i els nins protegits darrera del tronc d'un pi de la vorera i els dos homes intentant que el "toro" es retiràs del camí i no ens envestís. 
Així estàrem una bona estona fent una cursa de bous, amb el Biscuter i la Villof. 
Al final, el toro es retirar del camí i poguérem seguir cap Algaida. 
Fou una anècdota que va perdurar en el temps i en la memòria.